Skip links
Klantbelang

Klantbelang staat voorop bij ervaren adviseur

Share

“Ik werk ánders dan menig ander adviseur.” Hij zegt het alsof het iets vanzelfsprekends is, maar eigenlijk onderstreept Mark Hendriks daarmee zijn onderscheiden vermogen. Mark is het gezicht van Hypotheek Visie Rosmalen. Hypotheek Visie is bekend van het credo ‘Je woont toch om te leven’. Mark doet er alles aan om dat waar te maken. Daarbij steekt hij zijn ambities niet onder stoelen of banken: “Ik wil dé adviseur van Rosmalen worden!”

Hij mag dan een geboren en getogen Bosschenaar zijn, Mark Hendriks voelt zich in zijn element bij Hypotheek Visie Rosmalen. Hij maakte vanuit een functie op het hoofdkantoor van Hypotheek Visie in Best de overstap naar een eigen locatie. “Ik ben twee jaar actief geweest als eindverantwoordelijke voor de vestiging online advies”, blikt hij terug. Toen kwam de locatie in Rosmalen vrij. Dat was voor mij hét moment om zelfstandig te worden.” Mark zag uit naar het directe klantcontact en ging dus aan de slag als franchisenemer aan de Saffierborch. Met 15 jaar ervaring in de financiële dienstverlening, waarvan 10 jaar in de hypotheken, voelde hij zich direct helemaal in zijn element. De cultuur van Hypotheek Visie sprak en spreekt hem sowieso aan: “Het familiegevoel. Wij helpen elkaar.”

Oververhitte woningmarkt

De van origine Brabantse organisatie beschikt ondertussen over ruim 70 locaties, door heel het land. Mark wordt op zijn ideale locatie niet alleen door lokale klanten gevonden: ook uit de regio weet men hem te vinden. Hij is bovendien een actief netwerker, onder meer bij FC Den Bosch. Mark neemt zijn klanten graag bij de hand om hen optimaal van dienst te zijn in de oververhitte woningmarkt. “Er zijn zovéél zaken waarvan de klant niet op de hoogte is. Het is mijn taak om ze daarbij te helpen.” Dat doet hij kennelijk zó goed, dat inmiddels ook al de eerste doorverwijzingen hebben plaatsgevonden. Mark zoekt de zaken graag tot de bodem uit, neemt zeker geen genoegen met het minimale. “Goedkoop is duurkoop, zeg ik altijd. Ik ga nooit voor de snelle verkoop, overzie ook graag alle fiscale aspecten.”

Actief klantbeheer

Als hypotheekadviseur beseft Mark dat hij een nazorgplicht heeft richting zijn klanten. “Er zijn veel starters die willen kopen. Die nemen dan een maximale hypotheek en zitten daar zo 30 jaar aan vast. Ik doe aan actief klantbeheer, wil elke klant eigenlijk minimaal eens per 2 jaar spreken. Dat doe ik zonder opdringerig te zijn. De klant belt mij, zo heb ik altijd geleerd.” Mark fungeert ook als aankoopbegeleider en beseft dat op dat vlak ‘nee’ ook een antwoord is. De interactie met de klant is hoog, zowel op kantoor, bij de klant thuis of online. Mark wil altijd en overal klare taal spreken, zodat mensen weten waar ze voor tekenen. Door zijn wijze van werken laat hij zien dat betrouwbaarheid zijn kracht is. Dat neemt niet weg dat hij wel degelijk ambitieus is. “Hét advieskantoor van Rosmalen worden”, zo luidt zijn doel. Daarmee is hij lekker op weg.

HYPOTHEEK VISIE ROSMALEN
Saffierborch 4 | 5241 LN | Rosmalen
T: 073-2004228 | E: rosmalen@hypotheekvisie.nl | W: www.hypotheekvisie.nl/rosmalen 

Dit is een artikel uit DB Magazine Editie 1. Het volledige magazine is hier te lezen.